Sunday, December 18, 2011

kurs na okrągłe pudełko

Witajcie!

Dziś pokażę Wam, jak w dość prosty sposób wykonać okrągłe, ozdobne pudełeczko na drobny prezent. Do wykonania jego zainspirowała mnie duża okrągła tekturka ze sklepu Rapakivi i to wg niej wykonałam wymiary pudełka. Kurs ten przygotowałam dla bloga Rapakivi, gdzie go również znajdziecie.

Ale do rzeczy.

Do wykonania pudełka potrzebne będą nam:

dowolny papier
duże kółko od tekturowej gwiazdki
biała farba
brokat
wstążka
koraliki do ozdobienia
klej
nożyczki\nożyk
linijka
ołówek

Wycinamy dwa kółka ciut większe od tekturowego. Ja wykorzystałam ozdobny wykrojnik. Następnie sklejamy je tak, by z dwóch stron widać było pożądany przez nas wzór.


Malujemy tekturkę biała farbą, dość grubo. Następnie posypujemy brokatem. Po chwili brokat strzepujemy.


Możemy użyć lakieru bezbarwnego w spray'u, by utrwalić brokat. Po przeschnięciu lakieru, naklejamy tekturkę na przygotowaną wcześniej bazę. To będzie nasza pokrywka.


Teraz przygotowujemy osłonkę. Wycinamy z papieru odpowiedniej wielkości bazę. Na zdjęciu możecie zobaczyć jej wymiary (wymierzone odpowiednio do tekturki)


Wycinamy nożyczkami ząbki w pasku, który zaginamy do środka osłonki. Ja robiłam to "na oko".


Sklejamy osłonkę. Z dowolnego papieru wycinamy dwa kółka. Jedno wklejamy od środka (klej nakładamy na "ząbki" osłonki) a drugie od spodu z zewnątrz.


Pudełeczko mamy gotowe, teraz zostało nam ozdobienie. Ja dodałam jedynie parę złoto-miedzianych koralików. Sam skrzący się brokat jest już wystarczającą ozdobą. Całość przewiązałam wstążeczką.

14 comments:

  1. Wspaniały kursik:) Piękne pudełko:)

    ReplyDelete
  2. Bardzo fajny kursik :) I to pudełeczko - jest piękne ;)

    ReplyDelete
  3. Przepiękne pudełeczko! Obsypane brokatem prezentuje się bardzo zimowo :-)

    ReplyDelete
  4. Ciekawy i przydatny kurs. Efekt końcowy bardzo ładny :)

    ReplyDelete
  5. ha! mega pomysł :D

    ReplyDelete
  6. Cudne pudełeczko:)
    Dzięki za wspaniały kursik:)
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
  7. Piękne!!! Świetny kurs:)

    ReplyDelete
  8. pudełko jest urocze!

    ReplyDelete
  9. I bardzo pięknie wszystko wyszło. Fajny kurs - bardzo dobrze wszystko wytłumaczyłaś:)

    ReplyDelete
  10. Rewelacyjny kurs teraz - pudełeczko jest cudowne a przy tym proste w wykonaniu !!!
    Pozdrawiam cieplutko:)

    ReplyDelete
  11. Piękny kurs, cudne pudełko!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  12. świetny kursik!!:))

    ReplyDelete
  13. Dzięki za super kursik :*

    ReplyDelete
  14. super kursik , czytelny , dziekuję , może kiedys się przyda

    ReplyDelete

Dziękuję Ci za te słowa, które po sobie tu zostawiasz! Bardzo lubię je czytać.