Friday, September 18, 2015

Kurs na świąteczne tagi przy użyciu maski z wykrojnika.



Witajcie. Zapraszam Was na prosty kurs dla początkujących, w którym znajdziecie również kilka wskazówek, które mam nadzieję, ułatwią Wam korzystanie z niektórych narzędzi. Gwiazdą dzisiejszego posta jest wykrojnikchoinkowy Marianne Design.



Wycina rewelacyjnie w różnej grubości papierów i bardzo łatwo możemy go wyjąć z samego wykrojnika. Dla mnie jest to bardzo ważne, bo osobiście bardzo nie lubię spędzać czasu na wydłubywaniu fragmentów papierów.

Poniżej pokażę Wam, jak wykonałam proste tagi, na papierze kraftowym. W papierze o gramaturze ok 240g wycięłam choineczkę, wykorzystam ją do innego projektu, natomiast teraz zostawiłam sobie kartkę, z której tą choinkę wycinałam. Posłuży ona jako maska.


Na kawałek folii nałożyłam gesso (możecie też użyć zwykłej farby np akrylowej), popsikałam go trochę bezbarwną perłową mgiełką, dzięki czemu na moich choinkach pojawi się trochę migoczącej nuty. WSKAZÓWKA: psikając taką mgiełką bezbarwną możecie również rozrzedzić sobie farbę jeśli jest za gęsta lub jeżeli trochę przyschnie w trakcie pracy.



Tapować, czyli nakładać farbę przy pomocy gąbeczki i delikatnych "dotykających" ruchów nauczyłam się ostatnio na wspólnym robótkowaniu w jednej z kreatywnych pracowni. I ten sposób wykorzystałam właśnie teraz. WSKAZÓWKA: trzeba pamiętać, by na gąbeczce farba była rozłożona równomiernie. Dobrze jest więc odbić gąbeczkę z farbą kilka razy np na folii. Nie naciskajcie też gąbeczki za mocno, bo wówczas farba może się Wam mazać.



Choineczki dość szybko schną, możemy przyspieszyć to przy użyciu nagrzewnicy. Potem przycięłam papier do pożądanej wielkości i obrysowałam białym żelowym długopisem rameczki. WSKAZÓWKA: nie przyciskajcie długopisu żelowego za mocno, a linię rysujcie dość powoli. Wyjdzie Wam wówczas ładna bielutka kreska.

Teraz czas na dziurki. Użyłam do tego narzędzia do wykonywania dziurek. WSKAZÓWKA: Musicie dość mocno ścisnąć rączki a następnie, trzymając je ściśnięte, wykonać ruch jak przy otwieraniu lub zamykaniu słoika. Wówczas środek dziureczki wyjdzie Wam bez problemu.




Pozostało nam już dodać ozdoby i tagi gotowe! Jeżeli ciekawi Was, jakie materiały wykorzystałam do wykonania tych tagów, zapraszam Was - zajrzyjcie do posta na blogu Scrap Pasji!

Mam nadzieję, że niektóre wskazówki będą dla Was pomocne. Miłego robótkowania!

No comments:

Post a Comment

Dziękuję Ci za te słowa, które po sobie tu zostawiasz! Bardzo lubię je czytać.